הרב אברהם פרויליך על מרן הגאב"ד: "הסתכלות מדן ועד באר שבע"

אסתי פלד No Comments on הרב אברהם פרויליך על מרן הגאב"ד: "הסתכלות מדן ועד באר שבע"

מקורבו של מרן הגאב"ד זצוק"ל, הרב אברהם פרויליך, מבאי ביתו סיפר על דמותו הגדולה של מרן שהסתלק בליל השבת: "מי שנאבק על שמירת התורה כנתינתה מהר סיני הוא לא קיצוני. כך היה הרב יצחק טוביה וייס. האחדות הזו היא נהדרת, הוא היה אומר"

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הרב אברהם פרויליך, מבאי בית מרן הגאב"ד זצוק"ל, מספר על דמותו הגדולה של מרן שהסתלק בליל שבת לאבי מימרן ב"מהדורה המרכזית": "אמרתם שהתמנה בנו כמחליף, חשוב לומר שמצודתו בייתה פרושה בעולם כולו ובוודאי בא"י. כשהיו חילולי שבת בירושלים והיה בראשות העיר ניר ברקת, מי יודע אולי יהיה עוד ראש הממשלה. הוא לקח את התנ"ך, בפסוק שמדבר על ירושלים שחרבה על חילולי השבת, וביקש להעביר לראש העיר".

"הוא עמד על שלו, שלח אותי לדבר בפני בג"צ ואמר לי לדבר בשמו. באמצע הדיון הרמתי את ידי, אמרתי שאני מדבר בשמו למרות התנגדות הפרקליטות, השופטת נאור ושופטים נוספים ביקשו לשמוע את דעתו. צריך לדעת שמי שנאבק על שמירת התורה כנתינתה מהר סיני הוא לא קיצוני. כך היה הרב יצחק טוביה וייס. האחדות הזו היא נהדרת, הוא היה אומר, שאפילו השמאל שרוצים לקלקל ולהרוס כל דבר שבקדושה, שונאי דת שהם בגדר תינוקות שנישבו – הם יכולים לנבוח, אף אחד לא מקשיב להם".

"אמר לי: הם לא יכולים לעשות כלום, להפקיע את מירון, להעלות את מחירי הפלסטיק, הם לא יכולים לעשות כלום אם כולנו מאוחדים נגדם. לכן, אמר לי, שהוא חושש כי ברגע שהם נכנסים לקואליציה הם יגידו היה יכול להיות בקואליציה. ההסתכלות שלו הייתה רחבה, והאכפתיות שלו הייתה מדן ועד באר שבע – רק רצה להיטיב".



0 תגובות